• SİNCE 1997
  • Ramazanoğlu mah. kaynarca cad. no:50 pendik/istanbul

Personel Kıyafetleri Stüdyo Işığı Altında

Personel Kıyafetleri

Stüdyo Işığının İş Elbisesi Renklerindeki Etkisi
Stüdyo ışığının iş elbisesi renklerindeki tesiri fer, renk yönetimi ve ortamda bulunan renkleri ile alakalıdır.
IŞIK
Işığın tekstil ürünleri üzerindeki tesiri inanılmazdır ve ürün çekimi ışıkla adım atar ışıkla son bulur. Işığın olmadığı yerde ürün çekiminden bahsedilemez elbette. O yüzden ışığı iyi tanımalı ve iyi kullanmalıyız. Işığın özelliklerinden tutun, ışığın hangi yönden geldiği bile tekstil renkleri için fazlaca önemlidir.
Işık değişik dalga boylarından oluşur. Gözümüz kırmızı ile mor içinde kalan dalga boylarını algılar. Işık kaynaklarına baktığımızda naturel ve suni fer kaynakları benzer biçimde ayırabiliriz. Doğal kaynak ışığı doğal olarak ki aydınlık iken suni fer kaynakları insanların ürettikleri ışıklardır. Yapay ışıklar her rengi alabilirken, aydınlık hava şartlarına ve günün saatlerine nazaran renk değiştirir.
Fotoğraf makinelerinin veya kameraların iş elbiselerindeki renkleri doğru algılayabilmesini sağlamak için bir beyaz dengesi (white balance) ismi verilen bir sistemi bulunmaktadır. Ters fer ürün çekimlerinde nesneler kadar kişiler karanlık çıksa da değişik fotoğraflar elde edebiliyorsak beyaz ayarını değişik ayarlarda kullanarak iş elbisesi ürün çekimi adına farklılıklar yakalamak mümkündür.
İş elbisesi ürün çekiminde en mühim unsurlardan bir tanesi doğru renktir.
Doğru fer kullanımı, iş elbisesi çekimi sırasında uygulanacak renk yönetimi, çekim sonrası ürün fotoğraflarının işleneceği monitörün doğruluğu, monitörün bulunmuş olduğu odanın duvarlarının rengi ve odanın aydınlatmasında kullanılan fer kaynakları.
Her biri, iş elbisesi ürün çekiminde tesiri göz ardı edilemeyen, fazlaca geniş malumat ve emek barındıran bir gerçektir.

RENK YÖNETİMİ
Renk yönetimi, dijital resim kameraları, monitörler ve baskı makineleri içinde doğru orantılı renkler elde edilmesini sağlar. Her bir cihaz, (resim kamerası, ekran ve baskı makineleri) renk gamutu ismi verilen değişik bir takım renk üretir. Görüntüyü dijital resim kameranızdan monitöre ve arkasından baskı makinesine aktardığınızda, görselin renkleri değişir. Bu değişikliğin nedeni, her aygıtın değişik bir renk gamutu olmasından ve renkleri değişik biçimde üretmesinden ortaya çıkmaktadır.

DOĞRU RENK YÖNETİMİ
Kalibrasyonsuz ekranlarda doğmuş renk sapmaları, dijital tekstil ürün fotoğrafının en büyük sıkıntısıdır. Her bir iş elbisesinin fotoğrafının renk ayarı, photoshop olarak adlandırılan dijital uygulamalarla bir bir düzeltilemez. Ne kadar düzeltilir denilirse denilsin, renk yönetimi doğru olamaz. Doğru ekranda bakılmadan düzeltilen bir ürün fotoğrafı ancak o ekranda hakikatı gösterir ki öteki monitörlerde de değişik sonuçlar doğurur.
İş elbisesi ürün çekimleri, kameranın üstündeki otomatik white balance ile ve öteki yöntemlerle yapıldığı zaman, ortamda ki değişik fer kaynaklarından ve değişik unsurlardan ötürü renk yönetimi doğru yapılmamış olur. Sadece beyaz ayarı değil, tüm renklerden örnekler alınarak meydana getirilen doğru renk yönetimi ile doğru renklere ulaşılabilir.
İş elbisesi ürün fotoğrafının, doğru renk yönetimi yapılarak çekildikten sonrasında renk kalibrasyonu yapılmış, devamlı denetlenen ustalaşmış bir monitörde lüzumlu düzenlemelerinin yapılması ve izlenmesi gerekmektedir.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*